Det kanske är tjatigt...

...men jag vill ändå skriva om det, då det gnager i mina tankar.
Höstens största samtalsämne må väl ändå vara svininfluensan och vaccination.
Hade jag inte haft ett liv i magen så hade jag förmodligen ställt mig positiv till vaccinering, då jag stundtals, inte ofta, drabbas av astma - särskilt vid långdragen hosta.
Men..

..jag har ju ett liv i magen!

Och man vet inte idag hur vaccinet kan påverka ett foster. Jag befinner mig i ett slags limbo.
Vem är jag att leka gud inför mitt barn?
Vem är jag att utsätta mig o mitt barn för en influensa som kanske kan leda till andra problem för mig och barnet?
Vilken sida jag än ställer mig på så gör jag en risktagning. En risk för mitt barn.

Jag vill inte ställas inför det valet. Jag vill inte!

Hur hade Du gjort?
Hur ska jag förlåta mig själv om något går fel pga det val jag gör?
Vad fan ska jag göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback