Fredagsmys!

Så var det fredag och jag har nyss hämtat lillan från förskolan. Pappan kommer nog också snart insläntrandes.
I kväll när lillan somnat blir det "män som hatar kvinnor", har inte sett den än.

Har tittat runt lite på sistone på olika gravidforum. Det är över tre år sedan jag blev gravid senast så jag har nästan glömt av de första symptomen.

Tabbade mig lite häromveckan när det var ägglossningsdags. Hade fixat ett gäng ägglossningsstickor från en vän men hade ingen bruksanvisning, hon sa bara att om det är två streck så kör på, då har du ägglossning. Så jag kissade och det blev ett svagt och ett starkt streck. Så jag var självklart osäker och bad sambon kissa på ett också. När han också fick två streck insåg jag min dumhet... Det är ju ett manligt hormon som utsöndras när man har ägglossning. DUUUH! :D
Lärde mig dock ganska snabbt att strecken måste vara starka båda två och fick nog till det. Sambon fick jobba bra förra veckan i alla fall, för att vara på den säkra sidan! ;)

Ha en finfin fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback